Retouren

Retourvoorwaarden en procedure

Retourneren

Defecte producten of verkeerde leveringen kunnen onder voorbehoud geretourneerd worden.

Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn vragen wij u eerst een retournummer aan te vragen.

De afhandeling kan uitsluitend via de retourvoorwaarden worden behandeld. Indien u aan de voorwaarden voldoet kunt u met behulp van contactformulier een retournummer aanvragen.  Na onze goedkeuring ontvangt u van ons een email met daarin het retournummer. Hierna kunt u de producten zelf retourneren. U dient er voor te zorgen dat de zending voldoende verzekerd is. Na ontvangst en controle van de producten door HOFCON Technologies, zal het product worden omgeruild, gerepareerd of gecrediteerd volgens de algemene voorwaarden van HOFCON Technologies.

De retourprocedure is van toepassing op een technische- en commerciële retouren.

 Technische oorzaak

  • Het product of de producten zijn beschadigd of defect bij aankomst;
  • Reparatie binnen de garantie: een product gaat kapot binnen de door de fabrikant gestelde garantie termijn;
  • Reparatie buiten de garantie; een product gaat kapot door verkeerd handelen en u wenst dat het wordt gerepareerd. LET OP! hieraan zijn kosten verbonden voor onderzoek, materiaal en retour zenden.

Commerciële oorzaak

  • Verkeerde levering, klopt niet met de factuur;
  • Verkeerde levering, klopt niet met de bestelling;
  • Zelf verkeerd besteld: U heeft per ongeluk het verkeerde product besteld;
  • Was reeds geannuleerd;
  • U bent niet tevreden over uw bestelling.

Voorwaarden

Voor het retourneren van producten dient u notitie te nemen van de volgende voorwaarden:

  • Het product dient binnen de garantietermijn te vallen anders worden kosten berekent voor onderzoek, materiaal en  retour zenden;
  • De aanvrager dient het retour formulier volledig in te vullen en te verzenden. Hierna ontvangt u per email het retour nummer van ons. U vind het contactformulier hier;
  • Het product dient binnen 14 dagen na toekenning van het retournummer te worden geretourneerd;
  • Een kopie van de email met het retournummer en de aankoopfactuur moet samen met het product teruggezonden worden;
  • Het product dient goed verpakt, in originele verpakking, zonder plakband en/of tekst te worden verstuurd;
  • Het retournummer dient duidelijk op de verpakking te zijn vermeld;
  • Het retourformulier dient volledig ingevuld te zijn en moet een duidelijke klachtomschrijving te bevatten;
  • Het product kan worden getest op een klacht en HOFCON Technologies behoudt zich het recht voor om kosten door te berekenen indien het product goed blijkt te werken;
  • Software kan uitsluitend in gesloten en/of verzegelde verpakking worden geretourneerd;
  • Software waarbij op de verpakking de activatie code staat vermeld kan niet worden geretourneerd.

Verder zijn de algemene voorwaarden van HOFCON Technologies van toepassing. Deze vindt u hier

Enkele tips om de retournering soepel te laten verlopen:

  • U dient er voor te zorgen dat de zending voldoende verzekerd is.
  • Wij adviseren u een traceercode aan te vragen en deze goed te bewaren. Met deze code kunt u de verzending volgen.
  • Probeer indien redelijkerwijze mogelijk de bestelling te versturen in de originele verpakking en inclusief alle accessoires.
  • Om een snelle afhandeling te waarborgen, verzoeken wij u het verkregen servicenummer in de adressering te vermelden.